vrijdag 22 september 2017

Foliis in softshell

Long time, no sew? Nou niet helemaal. Afgelopen maanden van alles gemaakt maar er niet toe gekomen het op blog te zetten. Eens kijken of ik binnenkort een verzamelblogje kan schrijven.

Anyway, tijdje terug kocht ik een coupon witte softshell met hartjes. Leek me leuk daar een jasje voor Myrthe van te maken.

Als patroon gebruikte ik de foliis van sofilantjes. Vorig jaar maakte ik al eens de jurk versie zonder kap. Nu het lange vest. Omdat het patroon eigenlijk voor rekbare stof is en een aansluitendmodel vergrootte ik iets. Komt mooi uit, Myrthe zit qua breedte volgens de tabel op 104, qua lengte gaat ze hard op weg naar 116 dus dit jasje kon ik precies in 116 maken.

 

Jasje mocht meteen aan naar school! Een extra lusje om makkelijk aan de kapstok te hangen. Nu nog duimen voor nog een paar weken lekker weer voordat de winterjas uit de mast moet komen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten