zaterdag 1 juli 2017

2 mouwloze Sylva-tops

Een paar maanden terug kocht ik in de release 1 van de geweldige patronen van Sofilantjes, de Sylva. Direct maakte ik voor Myrthe een top met lange mouw en een tuniek korte mouw.
Later gebruikte ik het patroon nogmaals om een Koningsdag-outfit te maken.
Hoewel het eigenlijk een meisjespatroon is, zag ik hem ietwat aangepast op Facebook langskomen voor jongens.
Dat moest ik ook proberen.
Ik had nog een stoer couponnetje liggen, precies voldoende voor een mouwloos shirt voor Tymo.
De halslijn achter maakte ik recht (halslijn van een andere versie van het patroon) en de taille tekende ik iets rechter. De armsgaten werkte ik af met en stukje boordstof.















Voor Myrthe had ik ook het perfecte stofje klaarliggen voor een zomerse top. Voor haar ook de aangepaste halslijn maar ik behield wel de normale taille. Deze werkte ik af met glitterboordstof.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten